Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за клапан/актуатор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за клапан/актуатор

    Наскоро ползвах готов проект за алфа 159 , ползвах друг компютър който ми беше подарък с хибридна турбина .. но приятелчето си ги поиска тъй като си е сглобил неговата алфа и аз си върнах старата с моя компютър .. сега обаче има проблем а той е следния :
    Като натисна плавно педала до към 70% .. колата ускорява плавно до към 3000 оборота турбото показва че надува до към 1.4/1.5 бара но имам чувството че сякаш двигателя само реве а налягането се разтоварва а не го вкарва .. като върна газта се чува въпреки това разтоварването . Също като задържа на 3000 оборота след може би 5 до 8 секунди на тези обороти от рев на деигателя турбото киха все едно съм натиснал съединител и налягането пада на 0.6/0.8 бара като въпреки ниското налягане колата сякаш тръгва при това налягане по добре като при падането на оборотите и двигателя заглъхва (става по тих) и тръгва добре .. също забелязвам че при по рязко подаване на газ ту ускорява ту спре и така няколко пъти , на бууст метъра се вижда как заиграва налвгането .. като цяло преди тръгваше от 1300/1400 оборота плавно .. сега захапва чак от 1600 като надува рязко до към 1.00 бар при тръгване от място .. маркучите са си старите (бяха купувани нови) майстора е същия който я свали и я качи и провери да не са объркани маркучите .. всичко е точно ... възможно ли е да е от някакъв “клапан - преобразувател налягане” или клапана на турбото “актуатора” .. преди да сложа другата турбина немаше проблеми освен лекото замисляне при превключване .. има ли как да се хване на диагностика тъй като чак след 6/7дни ще съм обратно в “цивилизацията” .. п.с ако колата е на 3000 оборота при 1,50 бара и натисна газта повечето пъти първо “киха” (разтоварва) и тогава тръгва .. малко насоки може ли? Че доста се разтоварил финансово при тия демонтажи и монтажи ..

  • #2
    Проверете първо "гъбата" на турбото с вакуумтестер на колко отваря и дали държи. Ако се мести трудно проверете геометрията без да барате гайката за настройка, че после едно кино става. Огледайте и маркучето за вакуум до клапанчето да не е нацепено и да изтърва отнякъде, ако трябва го сменете със силиконово.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
      Проверете първо "гъбата" на турбото с вакуумтестер на колко отваря и дали държи. Ако се мести трудно проверете геометрията без да барате гайката за настройка, че после едно кино става. Огледайте и маркучето за вакуум до клапанчето да не е нацепено и да изтърва отнякъде, ако трябва го сменете със силиконово.
      Ами ще се наложи явно пак да се сваля .. до одеве гледах и ЕГР-а .. въпреки че е затапен и софтуерно огледах тръбичката която отива към него да не е спукана преди него и нямаше проблеми .. обаче гледам сега че към кулера има масълце , влажнее от масло .. но от към филтъра е сухо .. въпросния тестер от къде се закупува ? До сега не е правена такава профилактика .. преди година беше сваляна за почистване на геометрия и преглед в турбо сервиза на околовръстния след бул.България .. възможно ли е и мап сензора да шашка нещата ? С мултицет разполагам само и единствено сега но не съм запознат какви стойности трябва да дадът датчиците ..

      Comment


      • #4
        Ами как в това състояние с другата турбина и компютър е работила добре, а с тая турбина и компютър нещо куца ? Мапа си е същия, омасляването пак си е било там, нали ?

        Аз първо бих откачил актуатора за да видя дали се мести геометрията. Трябва да се мести без никакво усилие или скърцане. Ако е ОК, закачаш и търсиш вакуум тестер за да провериш мембраната на актуатора дали отваря добре и какви стойности, както и дали има пропуски. Инак самия вакуум тестер е на практика една помпичка с манометър която прави налягане или вакуум, струва около 50-60лв (в олх съм виждал примерно).

        С мултицет няма какво да мериш в момента.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Niki96 Покажи съобщение
          ... не съм запознат какви стойности трябва да дадът датчиците ..
          При граничните стойности на налягането:

          0,11 bar: 0,25 V.
          3,07 bar: 4,75 V.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            При граничните стойности на налягането:

            0,11 bar: 0,25 V.
            3,07 bar: 4,75 V.
            Благодаря колега

            ---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 21:52 ----------

            Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
            Ами как в това състояние с другата турбина и компютър е работила добре, а с тая турбина и компютър нещо куца ? Мапа си е същия, омасляването пак си е било там, нали ?

            Аз първо бих откачил актуатора за да видя дали се мести геометрията. Трябва да се мести без никакво усилие или скърцане. Ако е ОК, закачаш и търсиш вакуум тестер за да провериш мембраната на актуатора дали отваря добре и какви стойности, както и дали има пропуски. Инак самия вакуум тестер е на практика една помпичка с манометър която прави налягане или вакуум, струва около 50-60лв (в олх съм виждал примерно).

            С мултицет няма какво да мериш в момента.
            Проблема е че съм малко откъснат от цивилизацията тия дни и чак другата седмица ще се прибера в София

            Comment

            Working...
            X